Zo werkt schade checken & melden
Voor dat je je rit begint, moet je je Greenwheels controleren op schade. Volg daarvoor de stappen in de app.
Als een schade nog niet bekend is, en in geval van lakschade groter is dan een bankpas, voeg je dit toe als nieuwe schade in de Greenwheels app. Is er schade gemaakt of geconstateerd tijdens je rit, meld dit dan altijd via de app of de klantenservice. Bel bij pech onderweg ook meteen onze klantenservice voor hulp en ondersteuning. Zorg dan wel eerst voor je eigen veiligheid.
Schade melden in de app
- Check altijd voor je de auto start of er nieuwe schade is.
- Start de rit in de app en bekijk via de oranje bolletjes welke schade al gemeld is.
- Zie je nieuwe, niet-gemelde schade? Druk dan op de 'schade melden' knop en geef de plek van de nieuwe schade aan. Volg de stappen in de app.
- Is het niet veilig om met deze schade op pad te gaan, en/of is er een andere partij bij betrokken? Neem dan meteen contact met ons op.
- Bedankt voor het melden! Samen houden we onze auto's veilig.
Veelgestelde vragen over schade
Jazeker. Standaard is het eigen risico per schadegeval € 500. Je kan dit verlagen tot € 75 voor € 3,99 per reservering.
Je kunt bij elke reservering kiezen of je dit wilt verlagen. Dat kan zowel in de app als in het reserveringssysteem op de website. Hier lees je hoe je dat doet.
Iedere auto is WA-verzekerd inclusief een ongevallen-inzittendenverzekering. Dit betekent dat zowel schade aan derden als aan de inzittende(n) is gedekt. De bezittingen die je in de auto meeneemt vallen niet onder deze verzekering. Wij kunnen niet aansprakelijk gehouden worden voor diefstal van of schade aan je bezittingen.
Voor schade aan de Greenwheels-auto heb je een vast eigen risico, wat je per rit kan verlagen. Dit doe je bij het maken van je reservering.