"Trein uit, Green-wheels in. Dat werkt heel goed"

 

Het team van Kickstad, een innovatief consultancybureau voor duurzame stadsontwikkeling, werkt aan stedelijke projecten door heel Nederland. Het bedrijf is gevestigd in Rotterdam, maar adviseur Nienke Klomp en projectmanager Vince de Jong werken het liefst op locatie. “Dan is het handig dat je thuis om de hoek een Greenwheels kunt pakken,” aldus Vince. 

 

Kickstad is, net als Greenwheels, veel bezig met hoe we stedelijke ruimte beter kunnen inrichten. “We leven in een wereld waar steeds minder ruimte is en dat maakt het ingewikkeld om iets nieuws te bouwen. Aan de andere kant moeten er veel woningen bij komen. Kickstad begeleidt initiatiefnemers om hun idee om te zetten naar een daadwerkelijk plan,” legt Vince uit.  

 

Er werken 15 werknemers bij het bedrijf. Zij wonen in Amsterdam, Rotterdam, Leiden en Breda. Ook de opdrachtgevers van het bedrijf zijn verspreid over het hele land. “Wij zijn het liefst fysiek aanwezig als de oren en ogen van de locatie en haar bewoners,” vertelt Vince. Toch bezitten Vince en Nienke geen auto, maar gebruiken het bedrijfsaccount van Kickstad om een Greenwheels te reserveren voor hun zakelijke ritten.  

Trein, deelauto of allebei

 

Voor korte afstanden gaat voor Nienke en Vince de voorkeur naar een deelfiets of -scooter. De trein is het uitgangspunt bij langere afstanden, als locaties vanaf het station goed bereikbaar zijn. Wanneer dit niet het geval is, vinden zij Greenwheels een hele fijne oplossing.

 

De deelauto's staan bij NS-Stations door heel het land. Zo is het een goede aanvulling op het Openbaar Vervoer: “Toen ik laatst in Almere moest zijn, reserveerde ik in de trein nog snel even een Greenwheels. De trein uit, de Greenwheels in en weg ben ik. Dat werkt heel goed.”

“Ik vind een Greenwheels-auto comfortabeler dan de trein. Lekker in mijn eigen bubbel”

Vince kiest ook voor de deelauto wanneer hij op meerdere locaties moet zijn of een avondbijeenkomst heeft. Nienke benoemt daarbij nog het kostenplaatje en comfort: “Ik kijk naar parkeerkosten of de kans dat je in de file belandt. Als ik onderweg nog even wil werken, pak ik de trein. Maar ik vind een Greenwheels-auto comfortabeler: lekker in mijn eigen bubbel, met muziek of een podcast.”  

Ook zakelijk autodelen?

Wil je net als Kickstad ook vooruitstrevend te werk gaan en het zakelijk rijden een opfrisser geven? We hebben altijd een oplossing voor de mobiliteitsbehoefte van jouw organisatie. Je kunt gebruik maken van onze ruim 2.800 deelauto's op straat of kiezen voor exclusieve slimme deelauto’s - alleen voor jouw bedrijf. Vraag eenvoudig een gratis adviesgesprek aan.

Flexibel reserveren en annuleren

 

Met 2.800+ deelauto’s staat er altijd wel een in de buurt. Dat merkt ook Nienke: “Er is bijna altijd een auto beschikbaar op loopafstand. Het is één keer gebeurd dat alle auto’s in mijn buurt al gereserveerd waren. Toen moest ik uiteindelijk 4 minuten fietsen naar de volgende. Ook prima.”  

 

Vince reserveert zijn deelauto meestal de avond voordat hij hem nodig heeft, of pas op de dag zelf. “Het is gewoon een fijn idee dat je er altijd één kan pakken als je hem nodig hebt. Vanaf mijn huis in Leiden staan er wel zes Greenwheels-auto’s binnen 250 meter.” 

Een opvallende auto

 

Wanneer Nienke met een Greenwheels aan komt rijden, krijgt ze geregeld reacties van klanten. “Het is een opvallende auto hè,” refereert ze naar de bekende rode deelauto. “Klanten vinden het interessant en zijn benieuwd waarom wij geen eigen auto’s hebben. Dan zeg ik dat wij kiezen voor duurzaamheid.”  

 

Onlangs lanceerde Greenwheels de Volkswagen ID.3, inclusief een nieuw ontwerp. “Heel nice,” reageert Nienke. “In mijn buurt zijn onlangs ook een aantal Greenwheels-auto’s vervangen door elektrische exemplaren. Ik ga af en toe voor een elektrische, maar bij een langere rit kies ik toch voor benzine. Laatst moest ik bijvoorbeeld naar Volendam. Daar zijn nauwelijks laadpalen. Als die ene laadpaal dan bezet is, heb ik een probleem.” Gelukkig zijn er zowel elektrische- als brandstof-auto’s bij haar in de buurt te vinden en kan Nienke zorgeloos op pad.  

De ideale oplossing

 

Vince en Nienke gebruiken Greenwheels heel intensief, maar dat geldt niet voor al hun collega’s. Sommigen bezitten wel een privéauto, maar anderen houden überhaupt niet zo van autorijden. En hoewel Vince nu erg tevreden is over Greenwheels, kostte het opzetten van het bedrijfsaccount hem enige moeite. “Inmiddels is het allemaal goed ingericht, maar extra bestuurders toevoegen, bezorgde me soms hoofdpijn.” Goed nieuws voor Vince: dat uitnodigingsproces is inmiddels versimpeld! “Fijn, dat mocht ook wel,” lacht Vince. 

 

Ondanks dit kleine obstakel bij het opzetten van het Greenwheels-account, maken Nienke en Vince nog fervent gebruik van de deelauto’s. “Voor Kickstad is het gewoon de ideale oplossing,” concludeert Nienke. 

 

We danken Nienke en Vince voor het uitgebreide interview en het delen van hun ervaring als zakelijk Greenwheels-gebruikers. Wil jij jouw verhaal met ons delen? Leuk! Laat vooral van je horen.  

 

Op zoek naar andere gebruikerservaringen? 

Lees hier nog meer verhalen van andere Greenwheels-rijders.