Parkeerplaats bezet en andere nieuwe app features

 

In de Greenwheels app vind je een nieuwe parkeerassistentie! Alle Greenwheels-deelauto’s hebben een vaste locatie. Toch komt het soms voor dat de vaste locatie bezet is. Om je in deze situatie te helpen, hebben wij nu een nieuwe feature in de Greenwheels app. Over deze en andere nieuwe features lees je hieronder meer.

 

Zie je deze features nog niet terug in jouw app? Update je Greenwheels app dan even en zet automatisch updaten meteen aan.

 

Parkeerplaats bezet

Je Greenwheels-auto zet je altijd terug op zijn vaste locatie. Staat er een andere auto op deze plek? Tijdens je rit kun je in de Greenwheels app aangeven dat de vaste parkeerlocatie bezet is. Wij helpen je vervolgens via de app om een andere plek te vinden. Zo kom je er eenvoudig achter waar je jouw Greenwheels-auto wel en niet mag achterlaten. Je hoeft alleen in de app naar de parkeerhulp te gaan en de stappen te doorlopen. Parkeer altijd in de groene zone zoals aangegeven in de app én zo dicht mogelijk bij de vaste locatie.

 

Goed om te weten: Deze feature is live voor de meeste Greenwheels-deelauto's, maar het kan zijn dat de feature nog niet live is voor jouw favoriete Greenwheels-auto.

 

 

Onderhoud melden

Stap je in je Greenwheels en geeft de auto aan dat er een klein issue is? Bijvoorbeeld dat de ruitensproeiervloeistof bijna op is of dat er een servicebeurt nodig is? Als je een actieve reservering hebt, kun je dit nu ook eenvoudig melden in de app. Zo doe je dat:

  • Klik op ‘Onderhoud melden’ tijdens je actieve reservering;
  • Je ziet eerst welke meldingen er al gedaan zijn. Is jouw issue nog niet bekend? Geef dan aan waar je melding van wil maken.
  • Bevestig je melding.

Wij regelen het verder met behulp van ons Operations team en onze fleetcheckers. Dankjewel voor je melding.

 

Jas gevonden?

Soms vergeten mensen iets mee te nemen uit de auto aan het einde van hun Greenwheels-rit. Als een vorige bestuurder iets heeft achtergelaten in jouw Greenwheels, dan kan je dit eenvoudig melden in de app. Dat doe je zo:

  • Klik op ‘Voorwerp gevonden’ tijdens je actieve reservering;
  • Geef aan welk type voorwerp je gevonden hebt. Geef eventueel een extra omschrijving, bijvoorbeeld “blauwe damesjas”;
  • Bevestig je melding;
  • Plaats het gevonden voorwerp in het dashboardkastje of in de kofferbak van de auto. Zo ligt het veilig uit het zicht.

Wij nemen contact op met de vorige bestuurder(s) van de auto om de rechtmatige eigenaar te vinden. Door je actieve reservering weten we om welke Greenwheels-auto het gaat. Daarvoor is het soms nodig om wat extra informatie van jou te ontvangen.

 

 

Gedetailleerd ritoverzicht

Je hoeft niet langer te wachten op een volgende factuur om je kosten te zien. In je Greenwheels-account vind je een gedetailleerd ritoverzicht met alle kosten van je reservering. Zo zie je direct na het beëindigen van je rit, wat deze heeft gekost. Hier vind je het overzicht:

  • Ga naar het menu in de app;
  • Klik op ‘Rithistorie’;
  • Klik vervolgens op de rit waarvan je de kosten wil zien.

Elke twee weken ontvang je nog steeds een factuur met je ritten van de afgelopen periode.

Greenwheels auto openen met app telefoon in hand deelauto op achtergrond